1. Obcy - 10/10
2. Gladiator - 10/10
3. Łowca Androidów - 9/10
4. Thelma and Louise - 8/10
5. Czarny deszcz - 8/10
6. 1492: Wyprawa do raju - 8/10
7. Pojedynek - 7/10
8. American Gangster - 7/10
9. Dobry rok - 7/10
10. Naciągacze - 7/10
11. Osaczona - 7/10
12. Sztorm - 6/10
13. W sieci kłamstw - 6/10
14. Królestwo niebieskie - 6/10
15. Helikopter w ogniu - 6/10
16. G.I. Jane - 5/10
17. Legenda - 4/10
18. Hannibal - 4/10
Nie przesadzałbym z tą szmirą. Przy "Milczeniu ..." wypada słabo, ale klimatycznie i w kwestii dopełnienia postaci Hannibala jest to całkiem przyjemny film. Ja tam lubię czasem do niego wrócić.
1. Alien 10/10
2. Prometeusz 10/10
3. Thelma i Louise 9/10
4. Gladiator 9/10
5. Naciągacze 9/10
6. Łowca Androidów 8/10
7. Czarny deszcz 8/10
8. Hannibal 7+/10
9. Robin Hood 7+/10
10. Helikopter w ogniu 6/10
Legenda i Królestwo niebieskie pamiętam za słabo by móc ocenić. Reszta do nadrobienia.
1. Obcy: 10 + serce
2. Łowca Androidów: 10 + serce
3. Helikopter w ogni: 9
4. Prometeusz: 8,5 + serce
5. Gladiator: 8,5
6. Legenda: 8 + serce
7. Hannibal: 7,5 + serce
8. Naciągacze: 7
1. Gladiator - 10/10 serducho
2. Królestwo niebieskie - 10/10 serducho
3. Helikopter w ogniu - 10/10 serducho
4. 1492: Wyprawa do raju - 9/10 serducho
5. Robin Hood - 8/10 serducho
6. Naciągacze - 7/10 serducho
7. American Gangster - 7/10
8. Przetrwanie - 6/10
To nie jest jego film. Jak jest producentem, to znaczy, że wyłożył kasę, a nie zrobił film. Nie widzę powodu, aby się we wszystkim wzorować na amerykanach.
Kasa jest tylko narzędziem. Tak jak nie podniecamy się jakich klisz użyto, jakich kosmetyków do makijażu, jakich materiału na stroje, tak pieniądze są wtórną sprawą z punktu widzenia wartości artystycznej dzieła, a to dlatego, że bez umiejętności twórców są tylko i wyłącznie pieniędzmi.
Bez papieru i metali nie byłoby pieniędzy. Wpiszmy więc producentów papieru na banknoty i metali na monety ma listę twórców filmu.
Bez Jerry'ego Bruckheimera producenta nie było by takich filmów jak: całej serii Piratów z Karaibów, dwóch części Skarbu Narodów, Króla Artura, Deja Vu, Pearl Harbor, 60 Sekund, Helikoptera w Ogniu, Armageddonu, Wroga Publicznego, Con Air, Twierdzy czy Top Gun.
Powiem krótko i nie mam ochoty o tym więcej dyskutować, bo Twoje podejście jest patologiczne. Twojego Jerry'ego można zastąpić dowolnym innym kolesiem z kasą, a Ridley'a Scott'a nie zastąpisz Królu Midasie.
Szkoda że użyłeś wobec mnie słowa "patologiczne", bo jestem tego samego zdania co ty ... Ridleya nie da się zastąpić (według mnie Jerry'ego Bruckheimera również).
Drogi Karolu nie ma sensu dalej z tobą dyskutować, nadajemy na innych falach. Pozdrawiam :)
1 Prometeusz - 10
2 Królestwo Niebieskie - 10
3 Helikopter w Ogniu - 10
4 American gangster - 10
5 Obcy Ósmy pasażer Nostromo - 8
6 Łowcy Androidów - 8
7 Robin Hood - 8
8 Gladiator - 8
9 Hannibal - 7
10 G.I.Jane - 7
Zaskoczył mnie Twój ranking. Czy byłbyś tak miły i choć ogólnie opisał, dlaczego akurat tak oceniasz poszczególne tytuły?
Prometeusz bardzo dobry film science fiction,zadaje istotne kwestie i pytania dotyczące naszego pochodzenia itp,
Królestwo niebieskie bardzo dobra historia krucjat i pokazująca świat islamski z innej strony,nie tej brutalnej,ale bardziej cywilizowanej niż nasza
Helikopter film mojego dzieciństwa
American po Ojcu Chrzestnym najlepsza historia gansterska
Obcy nie jestem fanem serii,wole Prometeusza choć 1 najlepsza z cyklu
Łowca bardzo dobry choć miejscami zbyt spektakularny
Robin najlepsza historia jaka powstała do tej pory
Gladiator bardzo dobry film,ale nie jest arcydziełem
Hannibal wole Milczenie Owiec
G,I Jane dobry,ale nie powala.Reszty nie widziałem,ale to moja opinia i moje oceny i moje subiektywne odczucia po obejrzanych filmach.
Najbardziej mnie, szczerze mówiąc, zaskoczyły Królestwo Niebieskie i Łowca Androidów. Ten pierwszy moim zdaniem zepsuł Bloom, za dużo w tym jego graniu takiego przygodowego zacięcia, które grało w LOTR i Piratach, ale tu mi nie pasuje, do tego co napisałeś. Gryzie się ze świetną resztą. A Blade Runner spektakularny? A tu mnie zaskoczyłeś. Tym bardziej, że ten film zadaje jeszcze istotniejsze pytania niż Prometeusz, a mianowicie czym jest człowieczeństwo i czy jest tak naprawdę tylko ludzką domeną.
Nie wiem co cie zaskoczyło,bo nie pisałem do ciebie tylko założyciela tematu.Bloom to jeden z moich ulubionych aktorów,a Królestwo Niebieskie jednym z ulubionych filmów Scotta.Łowca jak na tamte czasy był spektakularny,a efekty można porównać z dzisiejszym Avatarem.Prometeusz to jeden z lepszych współczesnych filmów science fiction.
To jak nie piszesz do mnie, to nie może mnie zaskoczyć dość niestandardowe ocenianie dorobku Scott'a? Nie rozumiem argumentu. Z czystej ciekawości na forum filmowym próbuję zrozumieć Twoje nietypowe ocenianie i nie rozumiem, czemu tak odpisujesz, jakbym Cię atakował. Po prostu próbuję dyskutować, jak to się na forach czyni.
Ale mnie nie interesuje co cię zaskoczyło,bo nie pisałem do Ciebie i nie chce mi sie prowadzić dyskusji tylko przedtstawiłem ranking filmów,które mi się podobają.Nietypowe ocenianie można powiedziec o osobie,która nie lubi Blooma za role Piratów i Lotra.
Ale agresja. OK. Już do Ciebie nie piszę. Przepraszam, że zabrałem czas szanownego Pana. Sugeruję założenie forum prywatnego, to wtedy na pewno nikt niechciany do Pana szanownego już nie napisze.
1.Łowca Androidów-10/10
2.obcy-9,5/10
3.Pojedynek-7/10
4.Thelma i Louise-6/10
5.American Gangster-6/10
6.Marsjanin-6/10
7.Królestwo Niebieskie-6/10
8.Gladiator-5/10
9.Helikopter w ogniu-5/10
10.Robin Hood-4/10
MISTRZ
1 - Obcy. 8 pasażer Nostromo - 10
2 - Łowca Androidów - 10
3 - Thelma i Louise - 10
4 - Pojedynek - 9
5 - Hannibal - 8
6 - 1492:Wyprawa do raju - 8
7 - American Gangster - 8
8 - Helikopter w ogniu - 8
9 - Naciągacze - 8
10 - W sieci kłamstw - 7
11 - Gladiator - 7
12 - Prometeusz - 7
13 - Sztorm - 6
14 - Czarny deszcz - 6
15 - Legenda - 6
16 - Królestwo Niebieskie - 6
17 - G.I.Jane - 6
18 - Osaczona - 5
19 - Robin Hood - 5
---------------------------------
20 - Dobry rok - 3
1. Gladiator - 9/10
2. Obcy - 8. pasażer "Nostromo" - 9/10
3. Królestwo niebieskie - 8/10
4. Łowca androidów - 8/10
5. Naciągacze - 8/10
6. American Gangster - 7/10
7. Robin Hood - 7/10
8. Thelma i Louise - 7/10
9. Prometeusz - 6/10
10. 1492: Wyprawa do raju - 6/10
11. Sztorm - 6/10
12. Hannibal - 5/10
13. Czarny deszcz - 5/10
14. Helikopter w ogniu - 3/10
16. Legenda - 3/10
1.Gladiator-10/10
2.Thelma & Louise-8/10
3.American Ganster-8/`10
4.Helikopter w ogniu-7,5/10
5.Hannibal-7/10
6.W sieci kłamstw-6.5/10
7.Prometeusz-5.5/`0
1. Gladiator 10/10
2. Black Hawk Down 9/10
3. American Gangster 8/10
4. Hannibal 8/10
5. Robin Hood 8/10
6. Thelma i Louise 7/10
Na razie tyle
1 Gladiator - 10/10
2 Łowca androidów - 9/10
3 1492: Wyprawa do raju - 9/10
4 Prometeusz - 8/10
5 Dobry rok - 7/10
Na półce czeka ,,Amerykański gangster" ;)
AKTUALIZACJA
1 Gladiator - 10/10
2 American Gangster - 9/10
3 Łowca androidów - 9/10
4 1492: Wyprawa do raju - 9/10
5 Prometeusz - 8/10
6 Dobry rok - 7/10
AKTUALIZACJA
1 Obcy - 10/10
2 Gladiator - 10/10
3American Gangster - 9/10
4 Łowca androidów - 9/10
5 1492: Wyprawa do raju - 9/10
6Prometeusz - 8/10
7 G.I.Jane - 8/10
8 Dobry rok - 7/10
9 Czarny deszcz - 6/10
1. "Thelma i Louise" (1991)
2. "Łowca androidów" (1982)
3. "American Gangster" (2007)
4. "Obcy - 8. pasażer "Nostromo"" (1979)
5. "W sieci kłamstw" (2008)
6. "Dobry rok" (2006)
7. "Sztorm" (1996)
8. "G.I. Jane" (1997)
9. "Gladiator" (2000)
10. "Prometeusz" (2012)
11. "Helikopter w ogniu" (2001)
12. "Czarny deszcz" (1989)
13. "Naciągacze" (2003)
14. "Robin Hood" (2010)
15. "Hannibal" (2001)
1. Łowca androidów ........................(9)
2. Pojedynek ................................... (9)
3. Obcy - 8. pasażer "Nostromo"....(8)
4. Helikopter w ogniu ......................(8)
5. Thelma i Louise ..........................(8)
6. Gladiator .......................................(6)
7. Królestwo niebieskie..................(6)
8. American Gangster.....................(6)
9. Osaczona......................................(6)
10. Naciągacze...................................(5)
11. W sieci kłamstw...........................(5)
12. Czarny deszcz...............................(5)